mandag den 28. februar 2011

Jobcenter Herning.

Dagen kom, hvor jeg skulle til briefinger og samtaler ved Jobcenter Herning. Jeg var meget spændt på, hvad det hele gik ud på.

Den generelle briefing gik ud på regler og bestemmelser. Jeg startede med stor koncentration, for jeg skulle ikke trækkes i løn. Jeg begyndte dog at slappe af efter ca. 10 minutter, hvor jeg fandt ud af, at det ikke var for mig, men for de arbejdsløse, som også var til stede. Jeg har jo arbejde og skulle som sådan kun tale med en sagsbehandler.

Mener at huske, at den generelle briefing tog ca. en time – heldigvis var der masser af kaffe.

Herefter var det tid med vores individuelle sagsbehandlere. Det blev en meget positiv samtale, hvor vi gennemgik min situation med arbejdet, mine begrænsninger, min genoptræning (som ikke var stoppet på det tidspunkt) og en fælles plan for at vende tilbage til fuldtidsarbejde igen efter genoptræningen.

Min store skepsis over, hvad jeg skulle på jobcentret blev vendt til en meget positiv oplevelse. Da kommunen skal refundere sygedagpenge til min arbejdsgiver, så vil de også gerne være med på planen og vide, hvad der foregår. Jeg vidste bare ikke, at sygedagpengekontoret var blevet lagt ind under jobcentret.

Nu er jeg i kontakt med min sagsbehandler mindst hver måned, eller når der sker ændringer i min tilstand.

Sådan lærte jeg også noget den dag J.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar