torsdag den 3. marts 2011

Myokardieskintigrafi.

Jeg var nu blevet stoppet i rehabiliteringen (genoptræningen) og de efterfølgende uger kom til at gå med et hav af prøver og tests, for at klarlægge, hvorfor jeg havde udviklet disse hjerterytmeproblemer. Efter den mislykkede cykeltest blev jeg udstyret med en hjertemåler, som jeg skulle have på et par dage. Den var heldigvis meget mere behagelig end blodtryksmåleren. Efter jeg afleverede hjertemåleren igen en formiddag nåede jeg kun lige hjem igen, før de ringede til mig fra sygehuset; ”En læge har set på dine hjerterytme resultater, og vi vil meget gerne have, at du kommer her ind igen – og helst så hurtigt som muligt – du bliver indlagt!!”

Jeg ringede til Birthe, som stadig var på arbejdet og spurgte, om ikke hun kunne komme hjem lidt før og køre mig på sygehuset.

Jeg var indlagt i ca. 24 timer, hvor vi gennemgik alle mine tal. Desuden blev der lavet endnu en ultralydsscanning (ekkokardiografi) af hjertet. Samme resultat som tidligere – alt fungerer fint. ”Du stopper al træning og hårdt fysisk arbejde indtil vi har undersøgt dig yderligere”, var dommen fra lægen.

”Jeg udskriver dig ikke til egen læge, men giver dig en åben indlæggelse”. Det betød næsten, at jeg kunne komme og gå på sygehuset, som det passede mig.

Jeg kunne nu lige så godt have indlogeret mig på sygehuset de efterfølgende uger.

Første undersøgelse var myokardieskintigrafi……J. prøv lige at udtale det. Jeg har endnu ikke lært det. Undersøgelsen viser blodforsyningen til hjertets muskelvæv ved at sprøjte radioaktivt sporstof ind i blodårerne. Undersøgelsen strækker sig over to dage – den ene dag, hvor man laver fysisk arbejde (kondicykel) og den anden dag, hvor man er i hvile. Efter det radioaktive stof er sprøjtet ind, skal der gå én time, hvorefter man bliver lagt ind i et mega-avanceret fotoapparat, som kører rundt om brystet og fotograferer.

Efter to dage med radioaktive stoffer i kroppen troede jeg, at jeg blev selvlysende – men nej.

Resultatet af to dage med undersøgelser: ”nix, intet, vi kan ikke se noget!” Videre til næste prøve.......


Ingen kommentarer:

Send en kommentar