tirsdag den 19. april 2011

Nedsat i medicin

Hjerterehabiliteringen går rigtig godt. Omkring halvvejs, hvor jeg viste gode fremskridt, fik jeg en blodtrykmåler med hjem. Jeg skulle måle mit blodtryk 3 gange hver morgen og 3 gange hver aften. Dette over 72 timer og alle data skulle skrives ned på udleveret papir.

Alle mine målinger lå omkring 130/70, hvilket må siges at være meget flot – men jeg tager jo også en masse medicin.

To dage senere fik jeg en hjerterytmeoptager sat på kroppen (Holtermonitering). Den sad fast med fire pads og skulle måle hjerterytmen. Den blev sat på en onsdag morgen – umiddelbart før kredsløbstræning. Selve optagerdelen blev tapet godt fast på min overarm – og så gav jeg den gas.

Jeg skulle have optageren på indtil efter træningen fredag formiddag – dvs. omkring 50 timer.

Jeg arbejdede, sov, spiste og …. Ja, alt med min nye ven, som fulgte mig i tykt og tyndt.

Fredag blev optageren igen tapet fast og træningen gennemført.

Resultatet af Holtermonitering fik jeg allerede fredag eftermiddag, hvor sygeplejersken ringede til mig. Utroligt flot sagde hun – du er gået ned fra 5000 dobbeltslag over en tilsvarende periode (48 timer) til kun 600 (50 timer). Er det flot??? Det er stadig 600 for mange. Husk, jeg gik fra 0 (nul) til 5000 i starten.

Men ok, 600 er kun ét per 5. minut. Mit mål er dog stadig at komme ned på nul igen.

Den efterfølgende træning om mandagen ville lægen tale med mig. Resultatet var, at jeg blev reduceret i beta-blokker. Det var da fremskridt J

Lægen sagde også, at vi skal lave en ny Holtermonitering 5-6 uger efter den første.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar